Saturday, December 02, 2006

Tribute: Allahyarham Mohd Imran Ismail…507

Aku tak boleh nak cerita pasal Imran selepas SPM sebab aku lost contact dengan dia. Tapi aku boleh cerita pasal Allahyarham masa kat tepen dulu. Imran ni budak homeroom aku, Delima C. Kitorang punya homeroom teacher Puan Salmiah Isni, cikgu BM. Budak-budak homeroom aku (511), mat yie (505), skebang (510), jibeng (502), kasnor (505) dan imran (507) & budak pompuan zarina (509), miza (501), elya (505), fauziah nasir (505), dan fariny (503). Lepas registration kat db, masuk dorm, aku jumpa imran. First impression aku kat imran, dia ni kaki lawak & sempoi. Memang tak salah akunye first impression. ‘Cubical’ aku ngan dia beza 2 je… tempat ni la tempat lepak budak2 wing kanan bawah selain bilik roy. Sebabnye kipas siling betul2 dok kat bilik imran. Geng2 port kitorang, talib, naj, aku, skebang, kumek, sahak, hafidz, mat yie, rosyam dan ramai lagi yang kekadang tumpang sekaki.. macam kedai kopi kat bilik tu. Imran pandai urut orang tapi tak ramai yg tau. Beron selalu mintak tolong si Imran ni. Aku pernah dapat skali, perghhh memang best dia urut belakang. Satu lagi aku ingat pasal imran ni, lepas prep malam mesti dia bukak radio kuning dia. Stesen radio favourite, radio muzik (nak buat macam mana stesen radio tu je yg popular time tu) Lagu yang biasa dok dengar, lagu zombie oleh cranberries. Yelah bila dah siaran mintak lagu mesti orang mintak almost lagu sama tiap2 malam. Kalau petang2 aku selalu dok main basketball ngan imran, bobby & zain. Keluar outing pun skali skala ngan dia, sempoi je. Orangnye tak buat masalah & tak cari masalah. Aku tau dia dah kawin tapi tak sure dah cahaya mata ke tak. Dia kerja ngan Petronas. Allahyarham meninggal sebab tyroid cancer yang menular ke tulang belakang. Semoga Allah mencucuri rohnya dan menempatkan dia di kalangan orang-orang yang beriman. Amin.. Al-Fatihah --------------------------------------- Sesapa yang nak hantar tribute kawan-kawan yang dah meninggal bleh hantarkan ke mana2 contributor Mekacih..

No comments:

..::disclaimer::..
website ni bukan official website mrsm taiping... mau carik official punya, http://www.mrsmkm.edu.my/taiping/. segala isi kandungan dalam blog ni tak mewakili mrsm taiping dan MARA. Untuk cari Ansara Cawangan Taiping, bleh p ke http://www.actorg.net. Kat ACTorg.net, webmaster dia Abg Damit.... website ni utk geng2 mrsm taiping batch 9495 lay-park, borak2, merapu, meroyan, melalak.

jemput tengok dan tengok lagi.. kalau tak puas jugak bleh la tinggal message ka, letak comment ka... mau Lagi??? email la sama wa kat taiping9495 at gmail dot com.

terima kasih kat sapa2 yg tolong website ni secara jualan langsung atau black market....

article yg ada dlm ni adalah hakcipta blog ni kecuali ada dinyatakan dicilok dari sumber2 tertentu... segala komen yg dibuat dalam blog ni takde langsung mewakili blog nih.. komen2 tu adalah hak dan rekacipta org yg tulis komen tu... ada paham? webmaster ada hak utk meng'edit', meng'keluar'kan mana2 post yg dirasakan tidak sesuai