Monday, January 15, 2007

tribute to Tuan Nurul Akmar AKA kak ayu 503

by FizA 503 A'kum sumer, Rasanya sumer org dah maklumkan pasal berita sedih nih. Kak Ayu, our dearest sister also the founder of this yahoo group telah pun kembali ke rahmatullah on last Saturday night 8.30 (19-02-2005). rasanya baru lagih dia ade hantar email kat kita. Aku baru check tadi,email yg terakhir dia hantar on 17-01-05 kira2 sebln 2 hari sblm pemergianya. I couldnt imagine what was her condition masa dia hantar email tuh. Aku rasa guilty sgt sebab aku mmg tau dia kena breast cancer early last year from norsurayahine 502. Kebetulan Anie was a doctor kat HUKM masa tuh ,di mana kak Ayu mendapatkan rawatan dan dia pun ade involved sesket dgn operation kak ayu tuh. Aku just shared berita sedih ni dulu dgn ziba and fariny jer sbb according to Anie, arwah was still in denial state dan kalau boleh tak nak org lain tau. After discussed with ZIba and Fariny,we decided to keep quiet dan adelah merancang utk melawat arwah one day. Tapi ckp jer..tak pergi pon sampailah terima berita yg dia dah meniggal..Terkilan sgt rasa... Aku ingat lagih, early last yr..masa kita dgn aktifnya beremail2 ,bergelak ketawa tapi sbrnya masa tuh lah kak ayu tgh menjalani operation...Aku tak berani nak berciter kat korang pasal berita nih.I'm very sorry for that. Tak silap aku,aku ade try called her,bertanya kabar kot2lah dia nak bercerita..tapi dia tak cerita pon.So, I made my own conclusion that she was not ready to share the news with us. Tup2 pastuh she came back into our mailing list and did mention yg dia ade cuti sakit,,pastuh once in a while did send us some fowarded emails dan sekali skala mencelah dlm email.So,aku wat assumption yg she is recovered.Tapi hakikatnya, it was the other way round.... Anyway,life goes on..mmg mati itu pasti. hanya masa dan saatnya sahja belum kita ketahui.Semoga arwah Kak Ayu dicucuri rahmat dan berbahagia disana.Marilah kita sesama doakan utknya , seandainya ada sebarang hutang atau kesilapan yg arwah lakukan dulu,marilah kita sesama halalkan dan maafkan. Al fatihah.

3 comments:

Anonymous said...

aku sedih bila aku dpt tau dia meninggal..

i think we should go visit our frens in the hospi, untuk bertanya khabar, etc. just to show that we care.

Anonymous said...

yep, kalau sesapa tau kawan2 or spouse kawan2 yg masuk hospital jgn la simpan sorang2....

Anonymous said...

aku lg sedey, psl akak aku tu tak bgtau pun.. bile tanya org, sorang pun tak tau mcm mana nak contact dia... alih2... :(

..::disclaimer::..
website ni bukan official website mrsm taiping... mau carik official punya, http://www.mrsmkm.edu.my/taiping/. segala isi kandungan dalam blog ni tak mewakili mrsm taiping dan MARA. Untuk cari Ansara Cawangan Taiping, bleh p ke http://www.actorg.net. Kat ACTorg.net, webmaster dia Abg Damit.... website ni utk geng2 mrsm taiping batch 9495 lay-park, borak2, merapu, meroyan, melalak.

jemput tengok dan tengok lagi.. kalau tak puas jugak bleh la tinggal message ka, letak comment ka... mau Lagi??? email la sama wa kat taiping9495 at gmail dot com.

terima kasih kat sapa2 yg tolong website ni secara jualan langsung atau black market....

article yg ada dlm ni adalah hakcipta blog ni kecuali ada dinyatakan dicilok dari sumber2 tertentu... segala komen yg dibuat dalam blog ni takde langsung mewakili blog nih.. komen2 tu adalah hak dan rekacipta org yg tulis komen tu... ada paham? webmaster ada hak utk meng'edit', meng'keluar'kan mana2 post yg dirasakan tidak sesuai