Thursday, September 04, 2008

JOURNEY TO TAIPING.... SPKG 2008

Journey aku balik ke Taiping bermula pada jam 4 petang. Bro Jenab call aku, dia cakap Bro Layoot akan amik aku kat opis. Aku dah siap packing & bawak beg ke opis, so no hal aku nak join sesapa. Bro Layoot amik aku kat Pelita Jalan Ampang & bawak pi rumah dia kat Saujana Utama. Adzimi dah call aku jam 12 tengah hari. Mamat tu dah sampai kat Tepen dengan family & Kamal, Afaf and family. Diorang lepak kat Bukit Merah untuk keriangan anak2 diorang.

On the way to Taiping kitorang ni dok syok bercerita dalam keta, Bro Jenab baru perasan minyak nak abes, tersangatlah kureng minyak sampai lampu amaran tu dok berkelip 24/7. Kacau daun betul la, kena detour masuk kat Tanjung Malim. Jauh gak kena drive dari toll ke stesyen minyak, pastu sambung journey ke Tepen. Aku pun antara ngantuk ngan tak, tetiba Bro Layoot tanya bro jenab, eh ko nye temperature gauge ni memang macam tu ke? hahahha nak jadi cite, keta Bro Jenab nak meletup sebab queue kat toll Ipoh Selatan. Lagi Kacau. Sio2 je aku p Tepen kena tolak keta dari Ipoh ke Tepen....

So through out the journey mata aku dok tengok temperature gauge tu je. Takut2 tetiba berasap keta bro Jenab. Alhamdulillah tuhan nak kasi kami sampai kat Tepen gak. Sampai2 je kat Tepen kami terus p ke bowling arena. Sorry la GPS aku area Tepen kaput big time. yang aku ingat ada wet market kat ground floor, kena naik lift to 4th floor. Kat situ geng2 maktab dah senang lenang layan main bowling. Ada student maktab dari kelab bowling (best siot ada kelab bowling) yg join kitorang. Our Jep Sakedan jadi co-ordinator untuk bowling nih. Mamat ni pun memang boleh tahan main bowling. Average pin 160++

Aku, Jep dan Yana & Adam (anak Yana) balik ke maktab naik bas maktab. Dah takde dah bas buruk kaler biru tu. Now dah jadi bas mcm bas gomen. kaler merah tua. Sampai kat maktab, aku tido kat UO. Tak syok le. Aku ingat kita bley dok kat AB. Anyhow katil & almari dah tukar jadi besi. Maybe sebab anai2 or dah habes kena blasah ngan junior2 kita. Toilet takde la beza sangat apart from pintu toilet yang dah full frame (dulu half frame mcm salon citer koboi) dan sinki berubah rupa sket. Aku pun pi lepak ngan sorang student ni, dia naib presiden BWP merangkap ketua LDP. hahaha pandai gak cikgu2 kita main politik BWP.

Ronda2 kat AB, ada la geng2 form 4 ni layan roti canai. Diorang ajak aku makan, sambil2 tu port la sket. Diorang ni kena tabik bab stadi, ada sorang tu 4 flat 3rd sem. Tapi bab2 buat kerja gila2 ni memang pupus macam dinasour. Aku tanya diorang tau tak pasal cite harun din, diorang tatau. Tanya pasal royal rumble pun tatau, tanya pasal arca pun tatau. Memang cite2 penglipur lara time kita tu dah ditelan zaman. Malam tu aku bukak sket citer2 lama terutama citer ba alip masuk dorm.. hahahha. Aku tido kol 4 pagi. AKu balik UO tengok Bro Jenab nyenyak diulit mimpi. Tak ramai pun yang tido kat maktab, aku ingat berduyun2, rupanya 3-4 kerat je.

Masa aku baru nak masuk tido, aku dah risau kat si Syahid, mcm mana la aku nak amik mamat ni kat Stesen Bas Kamunting? Kol 6:30 pagi si Syahid call aku, siap dia gelak lagi... rupanya dia dah kat surau Maktab baru abes solat subuh. Katanya dia naik teksi. Aku ngan Syahid pastu p ronda2 maktab, tengok area maktab yang memang berubah gile. Bukit sebelah AB dah ditoreh (time kita baru nak start). Ada quarters cikgu & pekerja kat blakang. Tu yang aku rasa student tepen tak brani buat jahat. Takde lagi meriam buluh mcm time kita dulu2. On the way nak p kawasan akademik ada student tegur, bang takmo p makan breakfast ke, ada nasi lemak kuning... nasi lemak kuning? diorang pakai istilah tu untuk cornflakes. Macam2 la diorang nih.

Pagi tu start program SPKG. Time tu dah ramai geng2 kita yg sampai. Ada Haq dari Tanjung Malim, Jep Sakedan dari Penang, Syahid dari JB, DJ dari Baling, Dari KL ada Amy, Yana, Izwan Hasli, Adzimi, Kamal & Afaf. Amy & Yana mmg sibuk. Yang lain tu? kami dok kat luar borak2, gelak2, terkenang kisah lalu & dok pikir pasal aktiviti bukak puasa kat KL. Saliza datang untuk dinner sebab MRSM BP (hubby dia) pun ada jubli perak gak that weekend.

Malam Sabtu tu ada dinner. Marvellous. Susah nak explain with words, korang kena p sendirik. The food tu takde la power sangat, tapi the idea of getting together tu yang best. Dan yang lagi best, meeting after dinner sambil layan durian. Mula2 semua mcm takmo je, tapi lepas si Jep Sakedan mengetuai batalion utk amik durian, melantak tak ingat geng2 kita. Banyak sangat nak tulis kat sini kalau aku nak buat minutes meeting. Again, korang kena join time tu utk rasa the thrills and frills of the moment.

The following day ingat nak pekena kuew tiaw doli ngan kengkawan, tapi sebab ramai yang dah family & family commitment, saliza, izwan hasli, aku, yana & amy yang join lunch sebelum kami bertolak ke KL. Aku ngan Yana tumpang Amy since Bro Jenab main tebas rumput..hehhee. Kat situ la keluar terms kobis. thanks for the memories guys..

Kitorang sampai ke KL around 3 petang... Next year, aku akan kejar sorang2 p SPKG. Chalos!!!

2 comments:

Anonymous said...

thank you for the wonderful description. aku yg tak pi ni terasa mcm nak pi in future he2.

Anonymous said...

wah best nya.. next time aku nak ikut jer sesapa secara koboi mcm ihsan hahaha.. nasib baik ihsan tak kena tolak keta sampai tepen!

..::disclaimer::..
website ni bukan official website mrsm taiping... mau carik official punya, http://www.mrsmkm.edu.my/taiping/. segala isi kandungan dalam blog ni tak mewakili mrsm taiping dan MARA. Untuk cari Ansara Cawangan Taiping, bleh p ke http://www.actorg.net. Kat ACTorg.net, webmaster dia Abg Damit.... website ni utk geng2 mrsm taiping batch 9495 lay-park, borak2, merapu, meroyan, melalak.

jemput tengok dan tengok lagi.. kalau tak puas jugak bleh la tinggal message ka, letak comment ka... mau Lagi??? email la sama wa kat taiping9495 at gmail dot com.

terima kasih kat sapa2 yg tolong website ni secara jualan langsung atau black market....

article yg ada dlm ni adalah hakcipta blog ni kecuali ada dinyatakan dicilok dari sumber2 tertentu... segala komen yg dibuat dalam blog ni takde langsung mewakili blog nih.. komen2 tu adalah hak dan rekacipta org yg tulis komen tu... ada paham? webmaster ada hak utk meng'edit', meng'keluar'kan mana2 post yg dirasakan tidak sesuai