Monday, January 19, 2009

Grrreeaat...!!!

Teringat aku pada masa zaman dulu masa minggu Ko-Q seantero MRSM kat Balik Pulau, ada budak-budak dari maktab lain dok perli-perli kat budak-budak kita dengan kata-kata sinis seperti "Ala, budak-budak pandai ni (Maresmart) mana terer bersukan sangat, diorang hari-hari baca buku je..."

Well, based on what I saw yesterday at the Great Eastern 20km & 30km run event at Lake Garden, KL, I want to add something to the above statement.

"Budak Maresmart bukan aje pandai belajar tau, tapi kuat bersukan jugak laaaaa..."

Tak percaya? Haa, tengok gambar kat bawah ni sebagai bukti. Cakap banyak pun tak guna kan?

Haa, jangan main-main. Ni Azmil Abd Aziz (ex-504). He ran 20km in less than 2.5hrs.

Yang ni memang dah otai, toksah cakap la. She also ran 20km in less than 2.5hrs.

Proud to be Maresmartians.

Bersama photographer yang menyibuk nak enter frame jugak.

Well done to both Azmil and Aini. Sempat jugak aku interview diorang dalam keadaan diorang masih berpeluh-peluh lepas larian tu.

Azmil cakap, "This is my second race event so far. My first was during last Malakoff 12km run, and this time I ran 20km. I'll be doing triathlon soon, maybe the Port Dickson triathlon. But, I need to go get a road bike first".

Aini lak cakap, "I'm done with half-marathon (20km). My next big event will be Long Distance Triathlon in Desaru (2km swim, 90km bike, 21km run)".

Sekian dilaporkan.
EnAikAY

14 comments:

bola2api said...

nik saja je nak membocorkan blog aku hahahaha

thanks to maresmart's sports secretariat, nik fa for the pictures and report.. aku sakit kaki lagi. takleh hapdet blog hahaha

[i] said...

nikfa,
takkan ko dok tepi je? bukan ko selalu training kat tepi selat tebrau ke? ko training sambil2 cuci mata ka?

congrats to azmil and aini!

EnAikAY said...

Aini, blog kau mmg seharusnya di bocorkan selalu.
Sejak bila lak aku jadi sports secretariat ni?
Weh, ko update blog guna kaki ke guna tangan?

Ihsan, buat masa ni aku dok kat tepi diorang je la dulu. Next time, insyaAllah aku akan berada kat DEPAN diorang... hahahaa

Azmil, i know u read this. Buat la blog.. baru best boleh selalu update perkembangan sukan yg kau ceburi ni.

bola2api said...

nik datang semalam sbb nak amik bau peluh kitorang hahahah

actually aku tak sangka akan bertemu budak tepen (selain dari nik) dlm race.

nik, tahun ni kita kena 'up' skit kempen kesihatan kita.. maybe buleh start dgn Ihsan dan Azmil kot for PD tri..

[i] said...

tri? 7km rentas desa pun aku kantoi, mcm mana nak buat tri... :D

Anonymous said...

huhu... bangga-bangga! tp, apesal nik xjoin? aku pun cam ko je ihsan, kita buat acara tri lain je lah... makan, minum dan lepak-lepak..

err, azmil? aku xsure aku cam dia kalau terserempak kat mana-mana... hihi sorry, bro!

niefeng said...

fuh gilalah, tahniah for both of you, aku 10km pun semput weh, inikan 20km, tak lalu la aku,

bola2api said...

niefeng, belom try belom tau

bola2api said...

sal,
nik tak join sbb dia nak amik gambo kitorang hahaha

nik tak main la 20/30k ni.. dia main 42 ker.. 84k hehehe

ada org nak gi Sundown marathon tak????

[i] said...

bebola api, p sundown p tengok or join? heheh

EnAikAY said...

Sal,
Aku tak join sbb weekend lepas aku tak sepatutnya berada di KL. Tapi tiba2 kena dtg seminar kat KL, maka aku 'pegi tengok' je la... nak register dah tak sempat.

Niefeng,
bak kata aini, blom cuba belum tau. Bila dah cuba baru menyesal.. haha (yg ni aku tambah sendiri). No no no.. If aini and azmil can do it, so can u.

Aini,
Kau nak masuk Sundown marathon ke? Aku mcm terliur je ni. Dekat dah tu Singapore dgn JB ni. But i need to see a 'saikaitrist' dulu, nak check aku dah cukup gile ke blom utk masuk full marathon. ahahhaha.

p/s: Amiinnn.. ya Rabbal 'alamin. harap2 makbul2 lah doa aini tu, aku terus buat full marathon 42km.

Anonymous said...

Perrggghhh, respect respect! Aku takleh nak bayangkan nak lari 1km tengah2 panas, ni kan pulak berkilo kilo meter. Tabik spring to the both of u for keeping the flag flying high!

bola2api said...

adzimi,

mana ada panas daa.. race start kul 6.30 am for us.. time habis tu, ngam-ngam just before 9 am. tak sempat nak itam beb..

waje said...

Congrats Azmil & Aini.

..::disclaimer::..
website ni bukan official website mrsm taiping... mau carik official punya, http://www.mrsmkm.edu.my/taiping/. segala isi kandungan dalam blog ni tak mewakili mrsm taiping dan MARA. Untuk cari Ansara Cawangan Taiping, bleh p ke http://www.actorg.net. Kat ACTorg.net, webmaster dia Abg Damit.... website ni utk geng2 mrsm taiping batch 9495 lay-park, borak2, merapu, meroyan, melalak.

jemput tengok dan tengok lagi.. kalau tak puas jugak bleh la tinggal message ka, letak comment ka... mau Lagi??? email la sama wa kat taiping9495 at gmail dot com.

terima kasih kat sapa2 yg tolong website ni secara jualan langsung atau black market....

article yg ada dlm ni adalah hakcipta blog ni kecuali ada dinyatakan dicilok dari sumber2 tertentu... segala komen yg dibuat dalam blog ni takde langsung mewakili blog nih.. komen2 tu adalah hak dan rekacipta org yg tulis komen tu... ada paham? webmaster ada hak utk meng'edit', meng'keluar'kan mana2 post yg dirasakan tidak sesuai