Monday, May 05, 2008

JOM PEKENA... Sup Gearbox

Masa aku kena pergi ke Bangi lepas solat Maghrib untuk majlis tahlil sepupu aku, aku ternampak satu bahu jalan penuh ngan kereta. Banyak betul kereta sampai dekat ngan traffic light. Rupanya kat situ ada satu kedai namanya WARUNG DUSUN SUP GEARBOX. 2-3 hari lepas tu aku ajak boss aku p makan kat sana. Kitorang makan 3 orang, makan satu mangkuk besar sup gearbox, 3 teh tarik, satu mangkuk kerang rebus dan dua pinggan tauhu bakar. Sup gearbox tu memang besar, supnya takde lah berempah sangat. For me its just light spices. Ada sedikit daging kalau sesapa nak makan nasi dengan sup. Maybe bleh order telur dadar sebagai side dish. Walaupun sup tu makin sejuk tapi still tak nampak kelibat lemak. Biasanya kalau tak tera sgt masak sup daging ni, bila sup nak sejuk ko bleh nampak lemak2 bertakung kat dlm mangkuk. Luitnya brapa pak? semuanya 34 ringgit. makan 3 kepala average 11 ringgit. Aku rasa OK. Maybe Bangi ni tak kena tempias KL lagi, so harga barangnya still reasonable.

4 comments:

Smiling Sukri said...

Lama tak pekena sup gear box ni. Dulu kalau aku masak, aku biarkan sejuk dulu, then buang lemak. Mungkin yang ini pun gitu kot. Ahhh.. lapar plak aku!

[web-mod] said...

aku tgh tunggu report dari adzimi utk chiang mai.. lama dah tak baca posts from adzimi... hint hint!

Anonymous said...

Ihsan, kalau pegi JB, jgn lupa pekena Mee Rebus Johor Gear Box..terangkat wa cakap lu!..Boleh cuba dkt Hutan Bandar..or area Bangunan Wisma.
About Chiang Mai tu, aku dulu selalu makan sana.Pi lah try.

Anonymous said...

Faizie,
aku tak pernah sampai JB lagi. entah2 bleh sesat.

nak mintak si syahid, now bz ngan anak dia.. maybe aku mintak pengerusi alif be te, nikfa

..::disclaimer::..
website ni bukan official website mrsm taiping... mau carik official punya, http://www.mrsmkm.edu.my/taiping/. segala isi kandungan dalam blog ni tak mewakili mrsm taiping dan MARA. Untuk cari Ansara Cawangan Taiping, bleh p ke http://www.actorg.net. Kat ACTorg.net, webmaster dia Abg Damit.... website ni utk geng2 mrsm taiping batch 9495 lay-park, borak2, merapu, meroyan, melalak.

jemput tengok dan tengok lagi.. kalau tak puas jugak bleh la tinggal message ka, letak comment ka... mau Lagi??? email la sama wa kat taiping9495 at gmail dot com.

terima kasih kat sapa2 yg tolong website ni secara jualan langsung atau black market....

article yg ada dlm ni adalah hakcipta blog ni kecuali ada dinyatakan dicilok dari sumber2 tertentu... segala komen yg dibuat dalam blog ni takde langsung mewakili blog nih.. komen2 tu adalah hak dan rekacipta org yg tulis komen tu... ada paham? webmaster ada hak utk meng'edit', meng'keluar'kan mana2 post yg dirasakan tidak sesuai