Friday, July 04, 2008

CIMB fening-fening lalat

Bukan nak burukkan nama company, tapi sekarang ni CIMB tengah mixed up their system. Salary clearance more than 2 days walaupun aku hantar letter (kira standing orderlah).

Just now I had meeting ngan company auditor, dia cakap cheque dia dah seminggu tak clear. Aku bank in cheque company aku kat CIMB 2 July lepas pun blom ada float lagi. Pagi semalam aku deposit cheque personal dalam akaun Maybank, baru je tadi aku check dah ada float.

So kalau korang ada nak deposit cheque better deposit kat akaun selain CIMB. Banyak story aku dengar pasal CIMB sekarang, tapi aku nak info kat korang pasal masalah cheque / money @ fund transfer ni jadi korang tak terpinga-pinga or terkepit tangan sebab tunggu cheque clear kat CIMB

Lagi satu ada staff aku bank in BRANCH cheque kat CIMB, KLCC dia punya clearance lagi laju daripada bank in kat BRANCH. Apa cite CIMB?


Do not say you are not informed, kay!

3 comments:

Azrir said...

Dont worry. Matters will resolve. Be cool!

Anonymous said...

Bagusnya Maybank... :P
Aku pakai current account Maybank. Baru2 ni aku telah dimaklumkan oleh Bank Rakyat (sbb buat loan situ, dan nak bayar dgn post dated check) yg aku dah tak boleh pakai buku check Maybank aku tu, sbb ada instruction dari Bank Negara yg buku check tu akan expired by 30 jun 2008. Aku dah tunjuk (scan & email) sample of check leaf, dan dia kata expired.
Kalut jugaklah aku, tp nasib baik dia boleh terima PDC dari 3rd party (dgn ada suratlah). Yang aku terkilan ialah apabila tiada makluman in advance dari pihak Maybank. Mungkin dia expect, nanti aku pergi tanya kat kaunter kenapa buku tu takleh pakai! :p

[i] said...

aku tak kisah kalau bank tu have one system yg applicable for all.

macam hari tu aku kasi letter utk transfer duit kat KLCC and Jalan Tun Perak for gaji. yg KLCC tu kena ada branch check to CIMB. tapi yg jln tun perak tak payah. musykil gak aku.

seriously aku pun tak paham cimb ni mcm mana. ada je mende nak naikkan darah aku...

..::disclaimer::..
website ni bukan official website mrsm taiping... mau carik official punya, http://www.mrsmkm.edu.my/taiping/. segala isi kandungan dalam blog ni tak mewakili mrsm taiping dan MARA. Untuk cari Ansara Cawangan Taiping, bleh p ke http://www.actorg.net. Kat ACTorg.net, webmaster dia Abg Damit.... website ni utk geng2 mrsm taiping batch 9495 lay-park, borak2, merapu, meroyan, melalak.

jemput tengok dan tengok lagi.. kalau tak puas jugak bleh la tinggal message ka, letak comment ka... mau Lagi??? email la sama wa kat taiping9495 at gmail dot com.

terima kasih kat sapa2 yg tolong website ni secara jualan langsung atau black market....

article yg ada dlm ni adalah hakcipta blog ni kecuali ada dinyatakan dicilok dari sumber2 tertentu... segala komen yg dibuat dalam blog ni takde langsung mewakili blog nih.. komen2 tu adalah hak dan rekacipta org yg tulis komen tu... ada paham? webmaster ada hak utk meng'edit', meng'keluar'kan mana2 post yg dirasakan tidak sesuai