Monday, November 10, 2008

Jalan-Jalan Cari Makan... Tepen style DELIcious

Jalan-Jalan Cari Makan.. Tepen style membawa korang kat restoren DELIcious. Restoren ni kat ground floor (GF) Bangsar Village 2.

Dari segi layanan, restoren ni mmg cepat. Tak sempat aku dok tunggu kat sofa (area menunggu) ada waiter dah approach kitorang. Sebab kami amik je smoking area so takde masalah, terus je dpt meja. Masa sampai kat meja, diorg dah separuh clear dah. Efficient.

Dati segi ambience & surrounding, restoren ni design santai. kalau ada kerusi panjang kat tepi, ada berpuluh2 bantal kecik2. Meja kat situ utk 4 org & kalau ramai bleh la meja tu digabung. Menu diorang pun takde la banyak, tapi masa kitorang order tu banyak dah habis.

Restoren ni serve makanan western. Ada salad, soup, sandwiches, pasta & steaks utk dipilih. Aku makan dgn 2 org kwn aku, aku order cabonara spaghetini with cream sauce, beef bacon & cheese thin slice dan minum air lychee+lemongrass (serai). Kawan aku order sirloin medium rare sandwich with salad & fries dengan air jambu+asam boi. The paymaster order steak medium well done with esparagus & square potatoes fried & minum mcm aku.

Aku perasan kalau korang order spaghetti @ spaghetini, korang akan dpt good portion compare to kalau korang order pasta 'model' lain mcm fetuccini atau linguini. Cheese slice & beef bacon mmg moderate amount, complement dengan white sauce. Lychee + lemmongrass aku expect more lemongrass taste tapi rasa lychee je.

Sirloin medium rare sandwich serve mcm sandwich. Sirloin tu easily satu steng inci with few lettuce & salad as side dish. Roasted bread dia pun thick cut & crunchy. Sedap kalau cicah ngan sauce cabonara aku. Sandiwch tu dah siap kerat half bentuk segitiga.

Last skali kawan aku order steak medium well done with honey. Aku rasa steak tu dia tak flat mcm steak kat San Francisco Steakhouse or Victoria Station or collesium. Dia tebal tapi diameter kecik dari kedai steak lain. Sauce dia ko bley rasa honey, and butter. Makan dengan asparagus & fried potato cube best!

All in all, food was good (yolah dah org bayor.. ekkekek) tapi air lychee tu aku keciwa sket sbb kurang rasa serai. Tapi air jambu + asam boi tu mmg sedap.
Suasana pun bagus & layanan pun top class. 9/10


Cafe Manager: Shankar

Restaurant add: Bangsar Village II, GF-1, Jalan Telawi 1, Bangsar Baru, 59100 KL.

Tel: 03 - 2287 1554
Fax: 03 - 2287 1553
Cell: 012 - 376 7921

3 comments:

Azrir said...

Shankar bagi ko makan free ke untuk ko tulis review ni??

Anonymous said...

kalu pergi during lunch hour you may have to wait to be seated, selalu ber line jugak le. oh pasta dia sgt sedap,

[i] said...

ray,
hehehe, i wish. tapi for sure duit bukan mai dari poket aku :D

aku nya bill RM19.90 + 9.90 for the drink. total bill was 147++

naz,
yup. masa kitorang sampai pun ada one couple tapi i guess dia tunggu non smoking area. Actually smoking area pun not that bad since dia buat open air, bukan kotak mancis yg cramp ngan org.

..::disclaimer::..
website ni bukan official website mrsm taiping... mau carik official punya, http://www.mrsmkm.edu.my/taiping/. segala isi kandungan dalam blog ni tak mewakili mrsm taiping dan MARA. Untuk cari Ansara Cawangan Taiping, bleh p ke http://www.actorg.net. Kat ACTorg.net, webmaster dia Abg Damit.... website ni utk geng2 mrsm taiping batch 9495 lay-park, borak2, merapu, meroyan, melalak.

jemput tengok dan tengok lagi.. kalau tak puas jugak bleh la tinggal message ka, letak comment ka... mau Lagi??? email la sama wa kat taiping9495 at gmail dot com.

terima kasih kat sapa2 yg tolong website ni secara jualan langsung atau black market....

article yg ada dlm ni adalah hakcipta blog ni kecuali ada dinyatakan dicilok dari sumber2 tertentu... segala komen yg dibuat dalam blog ni takde langsung mewakili blog nih.. komen2 tu adalah hak dan rekacipta org yg tulis komen tu... ada paham? webmaster ada hak utk meng'edit', meng'keluar'kan mana2 post yg dirasakan tidak sesuai