Thursday, July 31, 2008

plague



tq to haq for the pics

FANTASY FOOTBALL IS BACK!!!

Sapa2 yang nak join fantasy football bleh la join yahoo fantasy football.

Kena ada accaount yahoo utk play this game

group ID # 9014

password 123456


Majulah sukan untuk Negara!

AB dalam kenangan


Lobby wing bawah. Ada meja kat tepi utk stadi




cantek sofa ni, hahaha. time kita dah kena ganyang




route to wing kanan bawah




route to wing kiri bawah




tempat port wing kanan bawah. Used to be bilik Roy & Shidi. Now kipas dah ada on each cubicle, dulu ada brapa je. Jadi bila nak port, bilik yg ada kipas tu la jadi tempat port.
Note the almari and katil besi?


Wednesday, July 30, 2008

LATEST ON MUHAMMAD

Just nak bagi tau yang anak aku Muhammad p Hospital Selayang untuk follow up.

Result? Platelet count 340,000. Normal level
. TQ for your prayers and hope.

Kalau korang rasa lost, you can click [here]

BUILDINGS


Kantin now dah jadi Ko-Op. Ko-Op dah jadi Kantin. Talking about flip-flop! hehehe



Asrama Kenanga, tempat Sahak kena ikat
Interestingly Cikgu Saadah cite masa geng laki buat rumble budak pompuan jadi penonton, any comment girls?



DS or kandang?
Since new buildings constructed, encik dan puan nyet takde tempat nak main-main, so DS jadi mangsa. Ada sampai curik calculator kat kelas!! Encik bab dah lupus, kesian budak jr tak leh kejar encik bab



full door
Kat bilik air, dah takde pintu cowboy. No more vulnerability!!!



AB dari apartment cikgu-cikgu
Tak banyak berubah kat luar, ada atap merah & kawasan ampaian yg disimen

Tuesday, July 29, 2008

MORE GALA DINNER PICS...


At Gala Dinner Silver Jubilee
Ihsan - Amik gambo ngan cikgu homeroom
Syahid & DJ - Amik gambo ngan cikgu BM




2 families

Saliza & Hubby and Jep & wife




Walaupun Jep sorang je menang lucky draw, the table won table paling kepoh, hands down!

Syahid, Dr J, Amy, Saliza, Roslee




Mama's Bodyguard

Aiman (Yana's son) during the dinner.




Gambar kenang-kenangan

Kamal & Afaf and Adzimi & Gee

TRUE COLOURS OF ANSARA

Apa kata kita buat satu trend baru, ANSARA wear your colours on Tuesday!

GALA DINNER SILVER JUBILEE 2008


All of us who made it to the dinner.
- kamal, DJ, izwan hasli, Amy, Adzimi, Ihsan,
Yana, Syahid, Jep, Afaf, Saliza, Cikgu Saadah


After the Dinner @ Bukit Merah
Muzammil (93/94), Izwan Hasli, Cikgu Shahrome, Amy, Ihsan


Dalam DB, tempat layan tido time Assembly & peksa SPM
Amy, Yana, Sis Aida (9394), Ihsan, Saliza


Dolly kuey tiaw - dah membesar kedai ni mcm org2 dalam gambo (jgn mare ye, nanti kena jual)
Zeha (Izwan's wife), Yana, Amy, Izwan, Ihsan, Saliza

(THANKS TO AMY FOR THE PICS)

Monday, July 28, 2008

NEXT MAKAN-MAKAN

kalau ada sesapa nak buat hari Ahad, 14 September please let me know. Kalau hari Sabtu then org luar sket from KL bleh mai, tapi mesti clash dengan plan korang. Tapi kalau hari ada normally org takde plan but org jauh susah nak mai..

Apa pun lets bincang for our next reunion...

//[i]

BUKA PUASA SECARA POT LUCK Tarikh: 13 September 2008
Hari: Sabtu
Tempat: Rumah Talib dan Mis, Taman Equine, Seri Kembangan
Peta: Akan menyusul

{mekaceh abg talib & kak mis kerna sudi volunteer rumah}

traces of DOCTORS (latest)

1. Maizatul Akma (506) - Hospital Tunku Jaafar, Negeri Sembilan
2. Syahrizal bin Abdul Rahim (506)- Poliklinik Batu Kurau, Taiping
3. Aeriza Muhammad Yusak (503) - MINDEF, KL
4. Azrina Abdul Kadir (503) - HKL
5. Rositaa (501) - UM, PJ
6. Siti Rohayu (501) - Hospital Pulau Pinang
Latest

7. Yuzlina Mohd Yusoff (506) - HKL

TQ to DJ and Kak Aida (our senior) for the url of MMC. Info latest from MMC, may ada ralat. Info wife aku pun tak update.

touch of SPKG

yusuf, anak syabil

THANK YOU

Thank you to our geng who spend their time to drive all the way to Taiping.

First, HATS OFF to Syahid (505) who made the journey from Johor Bahru (yes, JB) with 8 hour journey on the bus.

THANKS A ZILLION to Amy (501) and Yana (511) for their effort and their hands in the Ansara Cawangan Taiping (ACT) Committee Members. Amy was the MC for the dinner and participants in Forum Down the memory lane'.

Danke to Jep Sakedan and family who drive from Penang on Friday, back to Penang at early hours of Saturday, came back on Saturday afternoon for SPKG programme and the gala dinner

ARIGATO GOZAIMASU to Haq, came from Tanjung Malim and have to rush to Seremban to spend time with his wife.

XIE-XIE to Izwan Hasli and family for the teh tarik session at Bukit Merah. We will all remember kubis! hahahhaha

MATUR NUWUN to Saliza and hubby from coming all the way from KL-Balik Pulau and also the donation. Thanks for the kubis memory.

TERIMA KASIH to Bailah and Jigon and family on their support at bowling alley. But all of us wonder what happened next?

SPASIBA to Adzimi and family, although the original plan not to come, they made it anyway.

SALAMAT to Kamal and Afaf for wakil for the exclusive club together with Jigon and Bailah.

SYUKRAN to Syarhabil, made a cameo on Saturday together with Yusuf. The intelligent and bubly boy, speaking English and understanding loghat utara!
CHEERS to Dr J (new name for DJ) for his contribution on Career Talk. Next time, could you please do a talk, jangan buat medik hahahhaha

MERCI to Arman, Razi, Nisha, Pesa. Mazli and other (sorry if your name is not mentioned) who made contribution towards the dinner.

Last but not least our senior-senior yang merealitikan SPKG & Jubli Perak Dinner last weekend.

Sunday, July 27, 2008

SPKG 2008

Friday, July 25, 2008

Friday Nasiha

Al-Naml (The Ants) Chapter 27: Verse 18

Communication Then, when they reached the valley of the ants, an ant said, 'Ants! Enter your dwellings so that Sulayman and his troops do not crush you unwittingly.'

The Quran supplies an interesting piece of information when talking about Prophet Sulayman's (peace be upon him) armies and mentions that there is an advanced "communications system" among the ants.

The scientific research made on ants in this century has shown that there is an incredible communications network among these creatures. In an article published in the National Geographic magazine, this point is.... [read more here]

Thursday, July 24, 2008

SMARTTAG NORMAL PRICE AT RM100

The SmartTAG is now sold at its normal price of RM100.00, according to the Touch ‘n Go Sdn Bhd. Get your SmartTAGs at selected Customer Service Centres along the PLUS Highway and ELITE Highway Toll Plazas as follows:-

Northern Taiping Utara Jawi Juru Sungai Dua Sungai Petani Selatan Jitra Alor Star Utara Central Sungai Besi Kajang Ipoh Selatan Subang Kota Damansara Sungai Rasau Jalan Duta Batu Tiga Damansara ELITE Highway Seafield USJ KLIA Southern Ayer Keroh Ayer Hitam Kempas Skudai Yong Peng Utara Senawang

Wednesday, July 23, 2008

Just an Idea.. Not applicable to our geng in Malaysia

kalau korang ada digital camera, you can make your own video for our teachers in Taiping & upload kat youtube.

Macam aku cakap, mende ni tak applicable orang macam harris et all.. hehehe

Tuesday, July 22, 2008

Korang Ingat dak?.... Bilik Carrom

Aku rasa geng dorm atas tatau or maybe diorang ada bilik sendiri.

Wing kanan bawah siap reserve satu cubical sebelah bilik epoi 502 utk tujuan murni. Kalau time semua dah kemaruk siap ada queue! dan biasanya rule kira pakai KING STAY. Kalau time pose lagi la happening sebab takleh nak makan. Lepas kelas tu la aktiviti harian.


Korang ingat dak?

GAMBAR SPKG 2007

Jom laaaaa join.... tengok Suraya bukan main semangat.... Tgk muka adik2 kita pun nampak they are hungry for information.. //[i]

Monday, July 21, 2008

CONGRATS TO NIKFA & AINI

Italian Job (Original)

The original Italian Job. Just watch the cunning burglary act by professional thieves.
..::disclaimer::..
website ni bukan official website mrsm taiping... mau carik official punya, http://www.mrsmkm.edu.my/taiping/. segala isi kandungan dalam blog ni tak mewakili mrsm taiping dan MARA. Untuk cari Ansara Cawangan Taiping, bleh p ke http://www.actorg.net. Kat ACTorg.net, webmaster dia Abg Damit.... website ni utk geng2 mrsm taiping batch 9495 lay-park, borak2, merapu, meroyan, melalak.

jemput tengok dan tengok lagi.. kalau tak puas jugak bleh la tinggal message ka, letak comment ka... mau Lagi??? email la sama wa kat taiping9495 at gmail dot com.

terima kasih kat sapa2 yg tolong website ni secara jualan langsung atau black market....

article yg ada dlm ni adalah hakcipta blog ni kecuali ada dinyatakan dicilok dari sumber2 tertentu... segala komen yg dibuat dalam blog ni takde langsung mewakili blog nih.. komen2 tu adalah hak dan rekacipta org yg tulis komen tu... ada paham? webmaster ada hak utk meng'edit', meng'keluar'kan mana2 post yg dirasakan tidak sesuai