Friday, July 03, 2009

Our first Marathonger??

Anyone can certify that they did the marathon before June 2009?

If no one owes up, then I guess I can say this:

It is with great pleasure for me to announce Nik Fahusnaza as our batch's first MARATHONGER!

Err.. the wrong spelling is intentional. Not becoz I ate too much keropok lekor. It's plainly becoz I just like to humour things :)

My apprentice(cewah perasan nak mampos) is a marathonger in his own right! Read the details here.

So now my apprentice sudah jadi my sifu. So Sifu, sila beri tunjuk ajar macam mana lu buleh tahan lama.. hahahaha.. Gua sangat tabik sama lu!

p/s: Nik was in the same homeroom as me, Intan D. 10 points to Intan D for having a marthonger in its list of achievements!

pp/s: Nik, nanti kita bertanding pulak, siapa jadi Ironman dulu, OK? Well done, dude. Although organizer kekurangan air along the route, you did it and you made us proud!

17 comments:

faizie said...

Aku harap by July 2010 aku mampu jadi Joggington cukup la...:)

By the way how to classifhy marathon & joggingthon?

adzimi said...

42km is even longer from my house to KL!! I cant imagine walking there, let alone running. Aku rasa lepas 100m aku tahan teksi to help me continue the rest of my marathon kot :P

[i] said...

congrats bai...

42 km is about my home - office - home. imagine that!!

adzimi, aku bley la tahan 3km before I call a cabbie to pick me up..

naznaz said...

Adzimi, betul tu 42km is soooo far, I cannot imagine using my legs to do anything except tekan pedal hihi.

Congrats to marathonger!

bola2api said...

The furthest I've ever done is 21km.

But hey, never say 'NEVER'. Coz I did say, "I'm not the long-distance type of runner" but after that I ended up running long distance and enjoyed it too, :P

It's all about training. If you are committed and have high level of discipline and if you want it hard enough, you will make it possible!

naznaz said...

yes la, truly inspirational

Smiling Sukri said...

Rasanya tu jarak KB ke K Krai tu. Kalau aku naik beskal pun belum tentu aku sampai..

EnAikAY said...

Apa la korang ni..
Aku bukannya terus je semberono lari marathon tu tuptup lepas bangun dari tido daa.

Maksud aku, aku dah start training 5 atau 6 bulan lebih awal sebelum marathon tu. Aku dulu pun dah pernah 5 kali pengsan, 3 kali muntah berdarah dan 7 kali cirit birit bila nak start lari lebih dari 1km (drama sikit), tapi bila aku slalu training dan makin lama aku training, nak lari 20km tu dah rasa macam biasa. Memang jarak 42km tu jauh kalau nak berlari, tapi kalau orang biasa macam aku pun boleh buat, korang yang hebat2 belaka ni apatah lagi...

The thing is, nak atau tak nak je.

(wah, poyonya komen aku!)

deejay said...

marathonger? means wearing a thong?? hehe..

bola2api said...

deejay adalah sungguh pandai sekali!
hahaha

tapi nik tak pakai thong for marathong. dia pakai running tights

sal1506 said...

nik mmg dari a-level lagi suka berlari-lari nak gi kelas. tu belum tgk dia berlari-lari nak siap-kan kerja rumah, nak kejar bas gi town, nak gi lunch n dinner bila mrs navarro yg masak... memang kuat berlari nik nih!

syabas dude!

[i] said...

mrs navarro?

ulasan lebih lanjut...

smiling MY said...

marathon comment ni...

EnAikAY said...

Ihsan,
Mrs Navarro tu ialah seorang makcik tukang masak kitorang masa A level dulu. Sbb tu la Salbiah rapat sgt dgn dia.

Matyie,
Ye, kita mulakan dgn marathon comments dulu, tahun depan kita pakai ramai2 masuk running race.

sal1506 said...

Yup, Mrs Navarro tu tukang masak kitaorg kat A-level. Aku rapat (?) ngan dia sebab nak mintak chips lebih utk Nik. Nik lak rapat ngan Miss Carol sbb nak gravy lebih...

haha.. bestnyer ingat kisah lama, tapi kisah di atas hanya rekaan semata-mata... hihi :)

[i] said...

sapa lagi geng2 kita yg sama ngan korang masa a-level? korang kat bath ka?

sal1506 said...

Ihsan,

Bukan Bath, tapi Leicester. Aku, Nik, Saiful (Epul-James Bond 502) n Mat Yat. Later year, datang Mat Syuk (508 kot) n Shikin (504).

..::disclaimer::..
website ni bukan official website mrsm taiping... mau carik official punya, http://www.mrsmkm.edu.my/taiping/. segala isi kandungan dalam blog ni tak mewakili mrsm taiping dan MARA. Untuk cari Ansara Cawangan Taiping, bleh p ke http://www.actorg.net. Kat ACTorg.net, webmaster dia Abg Damit.... website ni utk geng2 mrsm taiping batch 9495 lay-park, borak2, merapu, meroyan, melalak.

jemput tengok dan tengok lagi.. kalau tak puas jugak bleh la tinggal message ka, letak comment ka... mau Lagi??? email la sama wa kat taiping9495 at gmail dot com.

terima kasih kat sapa2 yg tolong website ni secara jualan langsung atau black market....

article yg ada dlm ni adalah hakcipta blog ni kecuali ada dinyatakan dicilok dari sumber2 tertentu... segala komen yg dibuat dalam blog ni takde langsung mewakili blog nih.. komen2 tu adalah hak dan rekacipta org yg tulis komen tu... ada paham? webmaster ada hak utk meng'edit', meng'keluar'kan mana2 post yg dirasakan tidak sesuai