Thursday, October 30, 2008

Jalan Jalan Cari Makan... tepen style @ Nasi Padang

Jalan-Jalan Cari Makan...tepen style membawa anda ke area Ampang. Kalau ada antara korang yang dok kat area Ampang, or singgah area Ampang & nak makan makanan padang, boleh la try Restoren Pelita Padang di Ampang Hilir.

Macam mana nak p? Kalau korang kat Jalan Ampang, masuk ke KESAS highway menghala ke arah Shah Alam/Klang/Seremban. Lepas masuk KESAS akan nampak satu exit belah kiri. Masuk exit tu & dalam 300 metre ada row of shops belah kiri. Kedai tu 2nd block from 7-Eleven.Satu lagi landmark dia exit tu across Tesco Ampang. Senang la nak carik nanti.

Makanan kat situ kalau tengok secara kasar mmg macam makanan biasa yg korang makan kat restoren lain. Tapi aku rasa taste dia ikot taste aku. Kawan aku yg dok biasa makan ngan aku pun bila makan ni katanya sedap. Lagi satu mungkin faktor penyedap sebab harganya yg memang berpatutan. Kawan aku makan nasi+sotong+taufu+sayur+telur dadar + coke = RM7.70. Kalau kedai mamak ko bantai sotong mmg tak kurang dari sepoloh rengget.

Lauk yg aku suka kat sini daging masak cili hijau. Cili hijau tu ditumis + daging lembu yg diketuk (utk kasi lembut) & sambal tumis ikan bilis tempoyak.

Sebelah kedai ni ada satu lagi restoren, restoren siam. Aku try plam-plooot saja.. hahaah itu nama kawan aku bagi utk pulut mangga. Bak kata kawan aku yg biasa p kat Siam, plam-plooot ni biasa je compare ngan kat siam. Kalau nak yg ori punya kena p kat Bangsar. Nanti aku dptkan details kat mana Bangsar utk dpt plam=plooot yg sodap.

Ciao.

6 comments:

Anonymous said...

Ni chain restoran pelita yg mamak tu ke?

[i] said...

adzimi,
aku rasa tak, tapi nanti aku tanya bila aku p sana kali ke-4 huhuuhu

[i] said...

aku cek kat pelita dot com dot my nasi kandar pelita tiada kaitan dengan nasi pelita padang..

Anonymous said...

ih, apa plam ploot at bangsar? kat bangsar ada nice thai restaurant meh? yg aku tahu dalam bangsar village ada 1.

[i] said...

yup kat bangsar village. nama restoren aku tak sure.. tapi i guess since ada 1 je restoren siam, yg tu la kot..

jgn lak ko ckp nak plam-plooot.. mesti dia tatau..wakakkaka

Anonymous said...

oh ok, Basil nama dia. situ tomyam sedap gak.

nanti aku try the rest of the dish.

..::disclaimer::..
website ni bukan official website mrsm taiping... mau carik official punya, http://www.mrsmkm.edu.my/taiping/. segala isi kandungan dalam blog ni tak mewakili mrsm taiping dan MARA. Untuk cari Ansara Cawangan Taiping, bleh p ke http://www.actorg.net. Kat ACTorg.net, webmaster dia Abg Damit.... website ni utk geng2 mrsm taiping batch 9495 lay-park, borak2, merapu, meroyan, melalak.

jemput tengok dan tengok lagi.. kalau tak puas jugak bleh la tinggal message ka, letak comment ka... mau Lagi??? email la sama wa kat taiping9495 at gmail dot com.

terima kasih kat sapa2 yg tolong website ni secara jualan langsung atau black market....

article yg ada dlm ni adalah hakcipta blog ni kecuali ada dinyatakan dicilok dari sumber2 tertentu... segala komen yg dibuat dalam blog ni takde langsung mewakili blog nih.. komen2 tu adalah hak dan rekacipta org yg tulis komen tu... ada paham? webmaster ada hak utk meng'edit', meng'keluar'kan mana2 post yg dirasakan tidak sesuai