Wednesday, September 12, 2007

Sewaktu ketika dahulu (bukak puasa)

Do you remember how we had our puasa in Taiping? I barely can, but I remembered 1 thing, that we broke our fast with our homeroom, and the girls are supposed to prepare the table beforehand. I cannot remember whether we take turns with the boys, but I do remember my 1st day of puasa there and serving foods with the girls of my homeroom. The menu for that day includes ayam masak merah and air oren. We were almost finished and in my haste, I had clumsily knocked a tumbler full of air oren into the plate containing the chicken. Can you imagine that, ayam masak merah has become ayam berkuah oren..It looks funny, and the thing that made it not funny is that we all have to eat it later, so I drained the kuah oren and prayed that nobody complained how the chicken tasted funny. I think nobody did, but I guess when hungry, boys can ate a girrafe (mod: more like a blue whale) and doesnt complain huh? Anyway sorry to my fellow homeroom mates, for the spoilt chicken. I cant' remember other things, so maybe other people can tell their story. Hazlinda Hanafi

8 comments:

Anonymous said...

I think.. You should try again the recipe (ayam masak oren)!

bola2api said...

i remember a bespectacled linda hanafi who always stick her nose in a book :)

linda! bila mau jumpa aa?

EnAikAY said...

For my homeroom, kitorang switched boys and girls. One day girls, one day boys who had to do the servings. Tapi, aku suka turun DS hari2, sbb MERIAH SAKAN!! I remember the air sirap yg ada 50% biji selasih contents in each tumbler. Banyak gile, silap haribulan boleh tercekik. Agaknya ada kroni yg supply biji selasih kpd DS ke?

[web-mod] said...

aku ingat HR aku patut rotate, tapi laki malas.. ada la 2-3 kali jugak kitorang bukak pose kat dorm.. time tu aku plak ada serunding.. melantak mende tu je la..

Anonymous said...

Teruknya kau punya homeroom Ihsan!! Aparaaa...

Anonymous said...

hahahaha, paku dulang paku serpih, mengata orang dia yg lebih :D

niefeng said...

aku tak ingat langsunggg, may be sap2 dari homeroom aku boleh ingatkannnn hehehehehhe

[i] said...

ko homeroom nilam kan, niefeng??? hahahah dah kena ayam masak merah oren... padan ko lupa

..::disclaimer::..
website ni bukan official website mrsm taiping... mau carik official punya, http://www.mrsmkm.edu.my/taiping/. segala isi kandungan dalam blog ni tak mewakili mrsm taiping dan MARA. Untuk cari Ansara Cawangan Taiping, bleh p ke http://www.actorg.net. Kat ACTorg.net, webmaster dia Abg Damit.... website ni utk geng2 mrsm taiping batch 9495 lay-park, borak2, merapu, meroyan, melalak.

jemput tengok dan tengok lagi.. kalau tak puas jugak bleh la tinggal message ka, letak comment ka... mau Lagi??? email la sama wa kat taiping9495 at gmail dot com.

terima kasih kat sapa2 yg tolong website ni secara jualan langsung atau black market....

article yg ada dlm ni adalah hakcipta blog ni kecuali ada dinyatakan dicilok dari sumber2 tertentu... segala komen yg dibuat dalam blog ni takde langsung mewakili blog nih.. komen2 tu adalah hak dan rekacipta org yg tulis komen tu... ada paham? webmaster ada hak utk meng'edit', meng'keluar'kan mana2 post yg dirasakan tidak sesuai