Monday, January 21, 2008

PROTON SAGA part 1 of 2

Aku p area SS14 tadi & ternampak PROTON showroom. since dah ada kat area tu, aku pun singgah nak tengok apa yg orang dok bising2 pasal PROTON Saga. PROTON Persona memang kira satu kejayaan kat PROTON. Harga full spec lebih kurang Perodua Myvi tapi enjin lagi besar, boot space lagi besar. Jadi ada few key stats Persona lagi bagus pada Myvi. Tapi driving wise aku tak try lagi Persona. Ok, balik kat Saga nih, keta baru ni mmg byk space. Orang kat depan (termasuk drebar) mmg banyak ruang. Wife aku selalu bising pasal keta Wira aku sebab kalau aku drive biasanya aku tolak kerusi aku pasal jauh ngan stering i.e takde ruang kat seat belakang. Tapi bila aku buat mende sama kat PROTON Saga ni, aku still boleh dok belakang & kaki aku still free nak gerak kiri kanan. Ruang atas kepala pun banyak depan dan belakang (bukan macam Gen2) Space boot utk letak barang pun besar. Kalau keta Perodua mmg nangis la kalau nak bawak pram budak yg canggih2 tu mmg takde mende lain la bleh bawak balik kampung. Tapi boot Saga agak luas untuk keta kecik. Dashboard simple, takde yang pelik-pelik. Power window utk depan saja, yg blakang kena exercise tangan sket sebab cara lama. Lupa nak check on side mirror. Model yang ada kat showroom hanya 2 auto, jadi aku tak leh komen pasal gear manual. Gear pun takde fancy, takde Auto Manual transmission (AMT) macam Savvy. Savvy punya gear pun bukan bagus sangat & this one just straight to the point. Dah abes pro, ni cons pulak 1. Kalau tengok dari segi harga, aku rasa PROTON Saga ni rege patut around RM25k - 35k je. 2. Tombol kunci pintu tu mcm calista flockhart. kecik & halus. For pics, please visit 1. http://www.proton-edar.com.my 2. http://www.paultan.org

No comments:

..::disclaimer::..
website ni bukan official website mrsm taiping... mau carik official punya, http://www.mrsmkm.edu.my/taiping/. segala isi kandungan dalam blog ni tak mewakili mrsm taiping dan MARA. Untuk cari Ansara Cawangan Taiping, bleh p ke http://www.actorg.net. Kat ACTorg.net, webmaster dia Abg Damit.... website ni utk geng2 mrsm taiping batch 9495 lay-park, borak2, merapu, meroyan, melalak.

jemput tengok dan tengok lagi.. kalau tak puas jugak bleh la tinggal message ka, letak comment ka... mau Lagi??? email la sama wa kat taiping9495 at gmail dot com.

terima kasih kat sapa2 yg tolong website ni secara jualan langsung atau black market....

article yg ada dlm ni adalah hakcipta blog ni kecuali ada dinyatakan dicilok dari sumber2 tertentu... segala komen yg dibuat dalam blog ni takde langsung mewakili blog nih.. komen2 tu adalah hak dan rekacipta org yg tulis komen tu... ada paham? webmaster ada hak utk meng'edit', meng'keluar'kan mana2 post yg dirasakan tidak sesuai