Tuesday, August 28, 2007

camera

NIKON D200
NIKON D80
EOS 400D
EOS 30D

7 comments:

Anonymous said...

Hahahah..baikkkkkk punya Racunnn ni Ihsan..jom ramai ramai kita buat Kelab Fotografi Ex-Tepen9495...Nikon D80 dah cukup bagus...in fact as entry level, Nikon D40X is more than enough. The only drawback is that limited option for upgrading, coz D40X takleh masuk byk jenis Lense. So, better invest in the body, starting with D80. D200 ni kalau nak serius as freelancer/pro boleh la..As a hobby, I vote D80!

Anonymous said...

2 popular brands in Msia are NIKON & CANON. Both have their own fanatic supporters, mcm Vios vs City..:)...

The others includes Olympus(which te only DSLR so far that have live view).

Aku biasa lah, pro-NIKON...CSI pun pakai NIKON maaa...hahaha..

Anonymous said...

alang2 dah ckp pasal camera, aku boh la gambar camera.. tambah lagi kalau yg mmg hantu photog then lagi naik syeikh... hahaha

aku tgh nak berguru ngan uncle aku pasal photog nih... kira beginner abes.. ada gak donwload buku photog kat torrent tapi sampai la ni dok berabuk kat dlm folder aku.. heheh

Anonymous said...

aku pun masih berguru lagi..tahap apperentice lagi..hope before 2011 dapat jadi Master Jedi...:)

By the way Ihsan, torrent tu hape? boleh bagi website/further info?
1st time plak aku dgr torrent.

[web-mod] said...
This comment has been removed by the author.
[web-mod] said...

ko check posting

how to be part of sharing community

kat post August 2007 by Zaini.
Kalau ko nak tanya pasal torrent aku rasa Zaini is the best person to ask...

tq

Smiling Sukri said...

Aku nak join club kornag ni. Camera tak beli lagi. Aku ni bukan setakat beginner, tp zero abis! Apa website bagus utk begineer cam aku?
Faizie/Ihsan... Nanti aku berguru dgn korang. Tp aku nak beli camera apa yek? Kat mana kau recommend? Price dlm berapa?

..::disclaimer::..
website ni bukan official website mrsm taiping... mau carik official punya, http://www.mrsmkm.edu.my/taiping/. segala isi kandungan dalam blog ni tak mewakili mrsm taiping dan MARA. Untuk cari Ansara Cawangan Taiping, bleh p ke http://www.actorg.net. Kat ACTorg.net, webmaster dia Abg Damit.... website ni utk geng2 mrsm taiping batch 9495 lay-park, borak2, merapu, meroyan, melalak.

jemput tengok dan tengok lagi.. kalau tak puas jugak bleh la tinggal message ka, letak comment ka... mau Lagi??? email la sama wa kat taiping9495 at gmail dot com.

terima kasih kat sapa2 yg tolong website ni secara jualan langsung atau black market....

article yg ada dlm ni adalah hakcipta blog ni kecuali ada dinyatakan dicilok dari sumber2 tertentu... segala komen yg dibuat dalam blog ni takde langsung mewakili blog nih.. komen2 tu adalah hak dan rekacipta org yg tulis komen tu... ada paham? webmaster ada hak utk meng'edit', meng'keluar'kan mana2 post yg dirasakan tidak sesuai