Friday, August 10, 2007

jejak kasih.. mencari sepupu sepapat

family aku sekarang tgh giat dok buat family tree.. alhamdulillah time aku tulih ni ada 3019 sedara sepapat pakai geni.com ... termasuk Sor-C (distance cousin aku) aku skrg tengah cari sesapa yg ada ayah / mak / atok / nenek / moyang yg asal orang kelantan. lagi bagus yang born and breed in kelantan. bukan asabiyah ke apa, cuma kalau tengok patern kawin time atok2 kita dulu2, diorang kawen org kg, atau org kg sebelah.. takde la mcm skrg sorang Johor & sorang Perlis or sorang Semenanjung & sorang Sabah / Sarawak. Maybe later kitorang bleh concentrate dekat biras2 kitorang yg kawin ngan org kawasan lain. For now, kitorang concentrate kat Kelantan dulu :D kalau ada info pasal family korang & nak share ngan aku :P, bleh la tulis message ke email aku, ihsan dot hasbullah at gmail dot com, kalau boleh sila nyatakan nama penuh atok (dengan bin or binti) korang belah kelantan. Kalau dua2 parents korang org kelantan, then tulis dua-dua. Also kalau tak keberatan boleh letak tempat tinggal, tak perlu complete address, mcm Wakaf Che Yeh, Jalan Bayam, Banggol, etc Note: aku tau kita semua ada satu mende sama... last2 bin Adam jugak... :D mekacih.

7 comments:

Anonymous said...

Ihsan, ok ke guna geni.com ni? Ingat nk rekemen kat makcik. Kami pn duk giat wat family tree....ntah2 at last family kita jumpa. Paling tinggi skrg pun baru 4 generasi ke atas.

[web-mod] said...

ok, bleh letak gambar, email & family tree la of course..

kak yani, tanya your family ada kenal tak my family.. i email nanti..

my family tree lead dah ke banggol --> nikfa.. very exciting times indeed...

Anonymous said...

Wahh.. sounds like a very interesting project. Aku pun ada ingat gak nak buat utk my side of the family, cuma tak tau camna nak start. Maybe can use this. My wife side dah ada family tree sampai generasi tok wan dia. Family wife aku from Kelantan gak, mana tau kot2 bertemu, jeng jeng jeng (buat bunyi suspen sikit)...

Anonymous said...

Kalau nak buat family tree sampai bin Adam, aku rasa Geni tak boleh muat. Mana taknya, nak masukkan 6 billion++ data hehe. Ponat nak view.

Anonymous said...

tu la adzimi, kalau aku bleh connect ngan nikfa, kita ada la bau-bau bacang.. bau2 bacang ni wording kamus dewan ke??? kompius japs

Anonymous said...

adzimi, kalau aku --> nikfa ---> ko, then ko takyah susah2 sbb aku bleh invite ko masuk family tree aku.. hehehe kira lots of leverage :D... nenek aku mai KL next two weeks nanti aku confirm ngan dia pasal nenek nikfa

Anonymous said...

Haa..cantiklah tu. Then boleh linkup family2 kita. Dari Taiping dulu, aku tau Hazrin Suffian tu sepupu sepapat aku gak, cuma tak sure berapa jauh.

..::disclaimer::..
website ni bukan official website mrsm taiping... mau carik official punya, http://www.mrsmkm.edu.my/taiping/. segala isi kandungan dalam blog ni tak mewakili mrsm taiping dan MARA. Untuk cari Ansara Cawangan Taiping, bleh p ke http://www.actorg.net. Kat ACTorg.net, webmaster dia Abg Damit.... website ni utk geng2 mrsm taiping batch 9495 lay-park, borak2, merapu, meroyan, melalak.

jemput tengok dan tengok lagi.. kalau tak puas jugak bleh la tinggal message ka, letak comment ka... mau Lagi??? email la sama wa kat taiping9495 at gmail dot com.

terima kasih kat sapa2 yg tolong website ni secara jualan langsung atau black market....

article yg ada dlm ni adalah hakcipta blog ni kecuali ada dinyatakan dicilok dari sumber2 tertentu... segala komen yg dibuat dalam blog ni takde langsung mewakili blog nih.. komen2 tu adalah hak dan rekacipta org yg tulis komen tu... ada paham? webmaster ada hak utk meng'edit', meng'keluar'kan mana2 post yg dirasakan tidak sesuai