Monday, August 20, 2007

Would like to know your mobile is original or not?!!

Dicilok dari actorg.net (ansara caw. taiping) Piece by abg Dammit Please note: I could not confirm this is a valid information... Could someone please verified. TQ //mod type * # 0 6 # After you enter the code you will see a new code contain 15 digits: 5 3 4 9 8 7 6 0 1 6 6 5 4 4 3 - IF the digit number Seven & Eight is 02 or 20 that mean it was Assembly on Emirates which is very Bad quality :( - IF the digit number Seven & Eight is 08 or 80 that mean it was manufactured in Germany which is not bad - IF the digit number Seven & Eight is 01 or 10 that mean it was manufactured in Finland which is Good - IF the digit number Seven & Eight is 00 that mean it was manufactured in original factory which is the best Mobile Q uality... - IF the digit number Seven & Eight is 13 that mean it was Assembly on Azerbaijan which is very Bad quality and very dangerous for health!!!

6 comments:

martyr said...

aku nyer 00, patutla ok jer walaupun dah berjota kali jatuh! (harap hp aku tak merajuk dengar riak aku ni, mahu sok aku kena beli baru!) aminn..amin..

Smiling Sukri said...

00 : Original factory? Factory kat mana tu?

Aku baru beli hp nokia 2nd hand, hmm... findland! Memang kat inside body tulis findland, tp bateri, charger etc tulis from China!

[web-mod] said...

mcm dlm citer armageddon la... american parts, russian parts.. all the same.. made in China!!

Anonymous said...

silap tu Ihsan, dalam citer armageddon,dia cakap made in Taiwan :D. Tapi nowadays everything is made in China. Cuma kalau beli brg dari China yg 'branded' nyer, at least QC dia okay sket, taklah pakai sebulan dah rosak. But the fact is you cant run from China anymore.

Anonymous said...

Aku punya 01, Alhamdulillah, kira Good lagi. Anak aku hari2 pantang nampak phone aku mesti dia ketuk2 kat lantai nak buat cam hammer, dia syok sebab bila ketuk ada bunyi :D.

Anonymous said...

anak sedara aku dpt phone motorola rosak Tok Mi dia... kasi ketuk sket... before balik abg aku check phone tu.. ITS WORKING!!! hahahaha mmg dasar McGuyver lah anak sedara aku nih.. mcm abah dia gak :D

..::disclaimer::..
website ni bukan official website mrsm taiping... mau carik official punya, http://www.mrsmkm.edu.my/taiping/. segala isi kandungan dalam blog ni tak mewakili mrsm taiping dan MARA. Untuk cari Ansara Cawangan Taiping, bleh p ke http://www.actorg.net. Kat ACTorg.net, webmaster dia Abg Damit.... website ni utk geng2 mrsm taiping batch 9495 lay-park, borak2, merapu, meroyan, melalak.

jemput tengok dan tengok lagi.. kalau tak puas jugak bleh la tinggal message ka, letak comment ka... mau Lagi??? email la sama wa kat taiping9495 at gmail dot com.

terima kasih kat sapa2 yg tolong website ni secara jualan langsung atau black market....

article yg ada dlm ni adalah hakcipta blog ni kecuali ada dinyatakan dicilok dari sumber2 tertentu... segala komen yg dibuat dalam blog ni takde langsung mewakili blog nih.. komen2 tu adalah hak dan rekacipta org yg tulis komen tu... ada paham? webmaster ada hak utk meng'edit', meng'keluar'kan mana2 post yg dirasakan tidak sesuai